Un cop finalitzada la segona edició d’aquest excel•lent maridatge entre el vi, el cava i la música, podem afirmar que el resultat ha estat d’èxit generalitzat, tant pel que fa a organització com a participació.
Des de la Unió Vinícola del Penedès–UVIPE hem apostat per recolzar i col•laborar de forma objectiva i efectiva en aquest interessant esdeveniment, tot assumint el repte de fer possible algunes aportacions destacades com ara que a l’àrea dels concerts predominés de forma exclusiva el consum els vins i caves de les empreses espònsor, substituint així en aquest espai altres begudes alternatives, tal i com va passar en la darrera edició.
D’altra banda des de la nostra associació també hem potenciat la sala dels tastos, un espai imprescindible en tot tipus de fira de vins i caves, ja que es pot transmetre d’una forma més objectiva i personalitzada les bondats dels diferents tipus d’elaborats directament als participants. Un espai que en aquesta ocasió podia acollir fins a 70 participants per sessió i pel que varen passar aproximadament 500 persones.
Sorprenent, però alhora encoratjador, és observar com la majoria dels interessats en conèixer més en profunditat els nostres vins i caves, fossin en un 71% de localitzacions geogràfiques de fora de l’anomenat Gran Penedès. Així doncs, un 60% provenia de Barcelona i la seva area metropolitana, mentre que un altre 5% corresponia a desplaçaments de la resta de poblacions catalanes i un curiós 6% de fora de Catalunya, amb orígens tant dispersos com Santander o Osca. Només un 29% dels participants corresponia a l’àrea de la futura Vegueria Penedès, repartits aquets en un 17% de Vilafranca i 12% de la resta del territori penedesenc.
Es evident però, que gran part de l’èxit del Vijazz Penedès és conseqüència de l’encert aglutinador aconseguit per l’Acadèmia Tastavins del Penedès, com a Entitat organitzadora. És més, ha sabut entusiasmar suficientment al conjunt del sector –de vegades molt difícil- en un projecte d’aquestes característiques amb àmplia projecció de futur.
Tradicionalment es diu que a la tercera va la vençuda. Penso que aquesta vegada tenim els ingredients necessaris per poder tirar endavant cap a una nova edició del Vijazz Penedès Festival sense cap tipus de problema, convençuts de que aquesta és possiblement la iniciativa que mancava en el propi territori de producció, per tant, tot apunta a que finalment s’hagi trobat aquell producte promocional –llargament cercat- per potenciar la divulgació i el prestigi territorial de la nostra Regió Vitivinicola, i més en concret dels seus productes emblemàtics, el vi D.O. PENEDÈS i el CAVA.
Espero que l’esperit capdavanter d’aquest Penedès Vitivinícola en organitzar esdeveniments de la màxima rellevància estatal com la primera Fira del Vi (FIRAVI), el primer Museu del Vi, l’aplicació del mètode d’elaboració mitjançant la fermentació controlada, les Rutes del Vi Penedès i el Cava, el Divinum, entre altres, no torni a quedar en un nou intent sense consolidació o continuitat, i que en aquesta ocasió evitem deixar-nos escapar la magnifica oportunitat de seguir apostant per aquesta interessant festa vinícola-cultural.
JOAN GIL
Director de Unió Vinícola del Penedès - UVIPE
dissabte, 12 de juliol del 2008
VIJAZZ PENEDÈS, un gran pas cap a la consolidació
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
2 comentaris:
Felicitats pel VIJAZZ per la part que et toca. Una pregunta: Com és que a la Fira de Vins no hi havia cap empresa o cooperativa elaboradora del Baix Penedès? Jo sóc d'allà i per tant em preocupa.
El Vijazz és sens dubte una bona iniciativa i felicito als promotors i organitzadors, però trobo que cal un balanç més rigorós de l’esdeveniment del que s'ha facilitat als mitjans de comunicació, per poder avançar i millorar.
D’entrada caldria conèixer com s’ha comptat l’assistència. No vaig veure en cap moment enquestadors a la fira, a l’espai de concerts o als punts d’arribada com estacions de tren, bus o pàrquings. Aquestes són accions necessàries per obtenir una estadística representativa de les anunciades 35.000 persones d’assistència. La meva percepció és que la gran majoria eren ciutadans de Vilafranca i de la resta del Penedès. Molt pocs procedents de l’àrea de Barcelona, siguin residents o turistes.
La principal dada a avaluar és l’impacte econòmic a Vilafranca i el Penedès respecte a l’edició passada i també respecte un altre cap de setmana de juliol qualsevol. Van augmentar les pernoctacions a hotels i la resta d’oferta d’allotjament? Es van servir més menús als restaurants? Van augmentar les vendes als comerços? Es van omplir i van haver-hi més consumicions als locals d’oci? L’any passat el Vijazz va néixer amb pèrdues i amb tota seguretat no arribarà a costejar els 320.000 Euros de pressupost. Per un esdeveniment que no cobra entrada aquesta dada és relativa si es pot avaluar amb l’impacte econòmic que ha suposat per la zona, fins i tot es podria reconèixer un benefici si ha estat positiva. Una altra manera d’avaluar l’impacte és amb el recull dels mitjans de comunicació i, segons analitzo al meu bloc, trobo que fora del Penedès no s’ha assolit un objectiu acord amb l’inversió.
A l’igual que el Josep penso que la participació a la fira de vins i caves i havia moltes absències, com també cap dels el.laboradors de cava de Sant Sadurní.
Publica un comentari a l'entrada