dilluns, 9 de febrer de 2009

El pla estratègic de la D.O. Penedès

PER LA UNIÓ DE PAGESOS ENDAVANT. I ELS ALTRES?

Aquests dies s’està debatent entre els representants dels diversos sectors a la D.O. Penedès la proposta de Pla Estratègic i Operatiu que ha elaborat una consultora a proposta de la D.O. Penedès i amb el suport de l’Incavi. El Pla es proposa “millorar el posicionament dels vins emparats sota la D.O. Penedès en el mercat, dotant-los d’una personalitat diferenciadora que permeti aconseguir un increment sostenible dels nivells de comercialització i rendibilitat, així com un augment de la seva notorietat i imatge”. O sigui que es tracta de tenir millor imatge, vendre millor i, afegim nosaltres, pagar millor als pagesos.

El Pla parteix de “la sensació generalitzada de que la D.O. Penedès es troba en una situació crítica a tots els nivells (social, empresarial, institucional, de mercat,...) i o es realitza un canvi de direcció sever, sincer i des de les bases o el seu futur és ben incert a mig termini”. Continua dient que “és per això, que es necessiten prendre decisions claus, de calatge, que puguin donar a la D.O. Penedès un canvi de direcció i retornar-la a llocs privilegiats dintre del món vinícola”. A partir d’aquí el Pla proposa 30 accions concretes i quantificades econòmicament (per sota dels 300.000 euros) per “aconseguir que el mercat torni a confiar en la marca D.O. Penedès; tenir un projecte comú, il•lusionant i de futur, que aconsegueixi una imatge de marca positiva, fonamentada en un valor comercial de la marca genèrica D.O. Penedès, una credibilitat dintre del mercat i una qualitat demostrada dels nostres productes. Per això caldrà desenvolupar una promoció adequada, coherent i unificada que transmeti els beneficis i valor afegit dels nostres productes i del nostre territori.”



Arribats a aquest punt, nosaltres diem que endavant. Tenint en compte que del Pla es dedueixen dues grans qüestions si es vol triomfar: una direcció clara i decidida i uns recursos econòmics suficients. Unió de Pagesos pensem que ha arribat l’hora, tal i com es va quedar fa mesos, de tenir una presidència forta del Consell Regulador, arropada tant bé com es pugui. I per altra banda caldrà recollir fons, especialment a través de les contra-etiquetes, tal i com fan les D.O. més dinàmiques. I aquestes contra-etiquetes han de ser ben visibles, no com ara, per demostrar que estem orgullosos de la nostra D.O. Per tant nosaltres, des de la nostra desconfiança inicial, ja donem un primer pas de suport i demanem als elaboradors que acceptin unes contra-etiquetes com fa tothom, com a mesura per crear confiança i demostrar que tots anem seriosament. I posem-nos tot seguit a consensuar una direcció potent i unes aportacions de tots plegats en la línia de les D.O. més fortes.

Unió de Pagesos

4 comentaris:

Anònim ha dit...

I un mateix celler podrà enbotellar DO Catalunya, Do Cava, vi de taula i DO Penedès?
Si és així, tot plegat és fum, molt de fum i un discurs gens creïble.

Ricard ha dit...

Unió de Pagesos sinònim de càrrec i subvenció.
Aquest Pla fa el mateix tuf que els informes del govern tripartit. Algí hi menja!

Anònim ha dit...

L'Unio de Pagesos va fer possible la coexistencia i que entri de tot als cellers ... no són de fiar. Nomès cal veure qui es va posicionar en contra de la D.O.Catalunya i la coexistencia al penedes i qui la va recolçar. Apa pregunteu a la associacio de viticultors o al institut agricola

Ricard ha dit...

Unió de pagesos + sociates ensorren Covides i maten de gana els socis als qui diuen defensar.