divendres, 28 de novembre del 2008

Proposta del grup parlamentari de CiU

Llegia la setmana passada una proposta del grup parlamentari de CiU per a construir una tercera via entre Martorell i Barcelona que permeti el desdoblament de trens que venen de Vilafranca i poder organitzar trens semidirectes que arribin a Barcelona en 35 minuts.

Després de llegir l’article, un només pot arribar a la conclusió que, quan van donar suport al Pla Tren 2014 presentat per la Plataforma en defensa del Transport Públic, o ho van fer sense llegir-se’l o només per pur electoralisme, ja que era en vigília de les eleccions generals.

Si haguessin llegit el Pla, o bé si li donessin suport sincer, sabrien que és possible sense necessitat de desdoblar cap via (i per tant, estalviant els 50 milions d’euros i evitant la destrucció de territori que suposa la nova construcció) millorar freqüències a 10-15 en les hores punta (quan és necessari) i millorar la velocitat comercial amb un bon manteniment de la infraestructura, rebaixant el temps de desplaçament pel cap baix a uns 45-48 minuts per als trens de rodalies i 32-35 minuts per als Intercity (regionals), els que suposa un temps més competitiu que el vehicle privat, tal i com reclamen, sense reduir serveis a d’altres poblacions.



Però, és clar, perquè volem aprofitar les infraestructures que ja tenim (amb un cost molt menor i disponible en pocs mesos), si podem trigar quatre o cinc anys en executar una nova obra per a fer créixer els beneficis d’especuladors i grans empreses de la construcció?

Toni Peñafiel Hervás
Responsable de Joves d’Esquerra Verda a l’Alt Penedès, Baix Penedès i Garraf

2 comentaris:

Anònim ha dit...

No soc de CiU ni de broma, però aquesta proposta, jo no la veig malament. He tingut de patir la Renfe durant molt de temps i d'excuses ja en vaig plé. Una tercera via, si es possible, ens aniria de maravella. Ja estem farts de perdre el temps a dalt del tren!!!
El problema, no es fer creixer els beneficis als especuladors i grans empreses de construcció, la qüestió està en si és útil o no!!!
A més si donem feina a grans empreses (de construcció o no) implica que hi hauran treballadors en actiu oi? quina contradicció hi veus en això?

Anònim ha dit...

El que vol plantejar l'article és que, tal com proposa la PTP (en una proposta a la qual CiU se suposa que hi va donar suport) es pot aconseguir exactament el que reclama CiU sense la necessitat de fer la tercera via, per tant, entenc que deixa de ser útil en el moment que no és necessària. I pel que fa al darrer comentari, crec que és evident que la crisi no justifica la improvització. Tenim una pila d'obres pendents en matèria ferroviària, per tant, treballadors en actiu en aquest àmbit en podem tenir sense necessitat d'inventar-nos artificialment noves obres. Per últim, una recomanació:

http://www.documentsptp.org/activitats/20071200-tren2014.pdf

Sincerament, és un document més que interessant!

Salut!
Toni Peñafiel