dilluns, 30 de juny de 2008

Per la via han de passar trens útils a la gent

Des de les primeres eleccions municipals democràtiques, a l’any 1979, Vilafranca ha fet un gran esforç per que el ferrocarril, que va ser una eina d’impuls de la vila al segle XIX però que va deixar una barrera cap a l’est, passés de la millor manera possible ajudant a fer el pas cap al Molí d’en Rovira i la Girada. Hi va haver un primer rebaix de les vies a la zona de l’estació quan es va doblar la via i s’ha fet ara un segon rebaix amb motiu del pas de les vies d’ampla europeu. No sé si s’han cobert totes les expectatives, però s’ha fet un bon rebaix que, quan estigui urbanitzat, canviarà la fisonomia de la zona.

Dit això, sembla que ha arribat l’hora de deixar de mirar les vies i posar-nos a mirar els trens que hi passen. Per que, sense voler fer l’acudit que explicàvem quan érem petits, per la via hi passen trens, uns trens que han de ser útils a la gent del territori com ho foren els del segle XIX per la gent del Penedès. No pot ser que els trens de la Renfe que passen per les nostres vies estiguin el mateix temps per arribar a Barcelona que fa 50 anys; no pot ser que no es puguin transportar mercaderies per tren des del Penedès, quan sí que es feia fa 50 anys; no pot ser que la gent que agafa el tren no tingui la seguretat de a quina hora arribarà al destí, doncs cada setmana hi ha incidències; no pot ser que no hi hagi trens per anar a Tarragona sense perdre el temps en els canvis; no pot ser que no parin els trens regionals que passen per la via d’ample europeu; en definitiva, no pot ser que no puguem fer servir el millor transport públic que hi ha per manca d’eficàcia en la seva gestió.

I aquest és un tema que hauria de ser prioritari pels governs de la vila i de la comarca. Primer pel servei que cal donar a la gent i després per l’estalvi d’energia, de contaminació i de minvar la necessitat de noves carreteres. Per això cal que els nostres governs del territori liderin la posada al dia dels nostres trens. Per la comarca és més important això que el què passi amb l’aeroport o altres infraestructures que omplen l’espai dels mitjans de comunicació. Cal que la reivindicació del bon ús del tren sigui un dels eixos del nostre Ajuntament i del nostre Consell Comarcal. Només així disminuiran els cotxes de les nostres carreteres i la gent podrà viure amb menys angoixa per si arribarà a l’hora o no. Crec que una bona campanya, amb tots els nostres polítics i els líders socials al davant, per la millora dels trens junt amb la de que no ens prenguin el pel a l’autopista, amb plens extraordinaris inclosos, ajudaria a millorar la qualitat de vida de la gent del Penedès.

1 comentaris:

Ricard ha dit...

Sí heu fet un esforç tan gran eh! que 30 anys després encara no teniu ni un miserable parking. Si vas a Lavern aparcaràs sense problema, a St Sadurní tampoc hi ha problemes i a Vilafranca, gràcies a la bona gestió de la secta sociata t'has de fotre el cotxe per barret. A més a més de tenir l'estació eternament de potes enlaire, des de sempre, i els anys que continuarà. En definitiva; la qualitat de vida vindrà, per usuaris i no usuaris, amb l'acabament de les "xapusses" que no sabeu com acabar, i no tant pel pas de més trens.
Sembla mentida que alguns prenguin els veïns per imbècils